ДИСТАНЦІЙНЕ ЗАНЯТТЯ 15.03.2022.ІНФОРМАЦІЙНА ГІГІЄНА: КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ, ПРОТИДІЯ МАНІПУЛЯЦІЇ.


 

Важливо вміти розпізнавати медійну маніпуляцію, на яку наразитися можна будь-де. В оману може вводити і загальнонаціональний телеканал, і місцеве радіо, і районна газета, і улюблена сторінка в соцмережах. Уникнути маніпуляції допоможе критичне мислення та медіаграмотність — ті два життєво необхідних навики сьогодення. Уміння критично мислити в повсякденному житті — визначальне у ХХІ столітті. Кожному необхідно виробляти в собі інформаційну «імунну систему».  В основі медіаграмотності — модель, яка заохочує людей замислюватися над тим, що вони дивляться, бачать, читають.

Інформаційна гігієна

Ми миємо руки перед тим як споживаємо їжу, щоб не нашкодити собі, та їмо здорову їжу в розумній кількості, щоб добре почуватися. ❗❗❗Так само ми маємо фільтрувати інформацію – щоб не загрузнути в інформаційному смітті. Так само, як ми дбаємо про фізичне здоров’я – ми маємо захищати свій мозок від надлишку інформації, особливо неякісної та непотрібної нам.

Але іноді ми їмо не для того, щоб насититися, а для того, щоб компенсувати свою тривогу та на деякий час забути проблеми😒😒😒. З інформацією так само – ми можемо годинами сидіти в мережі, перебираючи величезну кількість непотрібної інформації: статті, пости, незліченні чати. Ці інформаційні «калорії» призводять до інформаційного «переїдання», аж ніяк не сприяючи психологічному здоров’ю😓😓😓

Метою інформаційної гігієни є зниження негативного впливу інформації на наше психічне, фізичне і соціальне благополуччя.

Як зробити себе більш захищеним від маніпуляційних упливів? Перш за все треба розвивати в собі критичне мислення. Не вірити всьому, що вам кажуть і навіть показують у ЗМІ. Отримавши інформацію, критично зважте її й визначте для себе, що в ній справді варте довіри, а що слід поставити під сумнів😏😏😏


Декілька порад: як зберегти здатність мозку мислити💪💪💪

Читайте художню літературу📚📚📚 Постійний потік новин хаотичний і безсистемний, ми в ньому губимося і втрачаємо здатність аналізувати інформацію, що надходить. Натомість хороша художня книжка — це тривалий, розлогий і цікавий сюжет. Вона змальовує події, які пов’язані між собою й розвиваються в часі. Читаючи сторінку за сторінкою, ваш мозок отримує цілісну, логічну картинку. Так він відпочиває від стресу і знову вчиться мислити синтетично.

Дотримуйтеся мінімальної інформаційної гігієни👋 Гігієна — це чистота тіла. Інформаційна гігієна — чистота свідомості. Ви не любите брати в руки брудні речі, правда? Так само намагайтеся вберегти себе від зайвої, непотрібної інформації.Обмежте інтернет, який іноді для нас — просто спосіб відволіктися на хвилину від навчання,роботи чи написання твору. Вимикайте звук в телевізорі, коли реклама. Ці прості звички звільнять ваш мозок від величезного масиву даних, які йому точно не потрібні.

Цікавтеся гуманітарними дисциплінами📖📖📖 Приділіть увагу історії: вона показує, як речі змінюються в часі, як нинішні події пов’язані з минулим — в інформаційному хаосі ми давно втратили відчуття причин і наслідків, а це вміння дуже важливе❕❕❕ І тут ідеться не так про знання історії, як про збереження вашої здатності ці причинно-наслідкові зв’язки виявляти й давати сигнали тривоги, якщо маніпулятори намагаються порушити їх і переконати вас у своїй правді.

Спілкуйтеся офлайн👪 Живе спілкування — це теж тренування синтетичного мислення. Ми дедалі більше звикаємо користуватися тільки текстом і «смайликами», які умовно позначають емоції. Психологи ж кажуть, що до 70 % інформації ми передаємо в так звані невербальні, тобто несловесні способи: поглядом, мімікою, паузою. Іноді мовчання може дати більше інформації, ніж слова. Коли ми спілкуємося наживо, мозок зчитує цю інформацію та обробляє її «у фоновому режимі», складаючи всі сигнали в одну картину. А це і є та функція мозку, яку ми втрачаємо в інформаційному хаосі.




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ДИСТАНЦІЙНЕ ЗАНЯТТЯ 19.04.2022.СКРАЙБІНГ ЯК МЕТОД СТВОРЕННЯ РЕКЛАМИ.

ДИСТАНЦІЙНЕ ЗАНЯТТЯ 08.04.ПОНЯТТЯ ВЕКТОРНА ТА РАСТРОВА ГРАФІКА.

ДИСТАНЦІЙНЕ ЗАНЯТТЯ 15.04.2022.РЕКЛАМНІ ТЕКСТИ.СОЦІАЛЬНА РЕКЛАМА. ОГОЛОШЕННЯ, СЛОГАН.