СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАННЯ У ГУРТКУ КРОСМЕДІЙНОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ ДЛЯ ДІТЕЙ «PRO MEDIA»

 


       Враховуючи загальні рекомендації внутрішньої системи забезпечення якості освіти в КЗ «Чернівецький обласний центр естетичного виховання «Юність Буковини», визначено наступні складники оцінювання здобувачів освіти в гуртку:

        критерії;

✅    правила;

✅    процедури.

 

  Оцінювання   в гуртку  кросмедійної журналістики для дітей «Pro Media» орієнтоване як на творчий, так і технічний розвиток дітей. Таким чином виокремлено наступні  критерії об’єктивного оцінювання:

-  творчість і оригінальність ідей: наскільки цікаво і креативно здобувач освіти  підходить до виконання завдань;

-    якість тексту: чи є матеріал грамотним, логічно побудованим, і чи відповідає основним принципам журналістики; 

- пошуково-дослідницькі навички: як здобувач освіти  шукає інформацію, аналізує джерела, наскільки глибоко розуміє тему та перевіряє надійність джерел;

-  навички інтерв’ювання та спілкування: вміння готувати коректні питання для інтерв’ю, бути ввічливим і тактовним у спілкуванні з респондентами, чітко формулювати думки та грамотно висловлюватися, не використовуючи при цьому оціночних суджень;

-      технічні навички: використання мультимедіа (наскільки вміло здобувач освіти використовує фотографії, відео чи графіку для доповнення тексту); оформлення матеріалу (здатність працювати з простими редакторами тексту, дизайну або монтажу), фото- та відеозйомка (наскільки вміло здобувач освіти оперує спеціальною технікою для створення того чи іншого контенту) ;

-       командна  робота та активність: наскільки здобувач освіти активно бере участь у різних спільних проєктах, як виявляє ініціативу та готовність допомагати іншим;

-      прогрес і розвиток особистих якостей: вміння сприймати критику та вдосконалюватися, постійне прагнення до саморозвитку;

-    дотримання сучасних стандартів журналістики: баланс думок і точок зору, оперативність, достовірність, відокремлення фактів від коментарів, точність, повнота представлення фактів.

       Правила оцінювання навчання  в гуртку допоможуть учасникам освітнього процесу зрозуміти, на що необхідно звертати увагу, та мотивують їх розвиватися в різних аспектах профорієнтаційної діяльності. Основні правила:

-      прозорість оцінювання: всім учасникам освітнього процесу необхідно пояснити всі критерії оцінювання на початку навчального року чи проєкту;

- справедливість та об’єктивність:  здобувачі освіти мають оцінюватися за однаковими критеріями, без переваг чи упереджень. Оцінювання  має ґрунтуватися на об’єктивних показниках, а не на особистих симпатіях чи антипатіях;

-   оцінювання за прогресом: рівень оцінювання повинен враховувати прогрес у начанні кожного здобувача освіти. Адже оцінка знань та вмінь має заохочувати до розвитку, а не карати за недосконалість;

- регулярність зворотного зв’язку: оцінювання не повинно обмежуватися лише підсумковими результатами засвоєних тем чи виконаних завдань і проєктів. Важливо забезпечити  постійнийз воротний зв’язок під час роботи, щоб здобувачі освіти розуміли свої сильні та слабкі сторони. При цьому керівник може використовувати усні чи письмові коментарі до роботи;

-   заохочення творчого підходу: здобувачам освіти  потрібно давати більше свободи в тематиці та способі виконання завдань, що дозволяє проявляти власну креативність. Оцінювання не має обмежуватися суворими рамками;

-   групове та індивідуальне оцінювання: якщо проєкт виконується в групі, оцінка має враховувати індивідуальний внесок кожного учасника та якість командної роботи;

- забезпечення заохочувальної атмосфери: оцінювання має мотивувати, а не знеохочувати. Можна використовувати систему невеликих нагород, грамот чи подяк для заохочення;

-         доопрацювання і повторне  оцінювання:  здобувачі освіти мають можливість виправляти свої роботи і повторно отримувати зворотний зв’язок.

     Такі правила допоможуть створити доброзичливу атмосферу, сприятимуть розвитку учасників та їхньому бажанню продовжувати навчання у гуртку журналістики.

      Процедури оцінювання у гуртку мають таку складову:

 - ознайомлення з критеріями: на початку навчального року керівник презентує здобувачам освіти критерії та правила оцінювання;

 - поточне оцінювання: на кожному етапі виконання завдання чи проєкту здобувачі освіти отримують короткий зворотний зв’язок для покращення результатів. Проводяться обговорення, що допомагають розібратися у своїх сильних і слабких сторонах;

 - проміжне оцінювання: за необхідності проводиться проміжна оцінка у вигляді глибокого аналізу  з коментарями для корекції напрямку роботи;

  - фінальне оцінювання: по завершенні проєкту керівник оцінює роботи за всіма критеріями.  Оцінювання  проводиться  у вигляді коротких коментарів за кожним критерієм;

 - підсумковий зворотний зв’язок: після фінального оцінювання здобувачі освіти отримують письмовий або усний зворотний зв’язок із зауваженнями і рекомендаціями  про слабкі та сильні сторони роботи, а також можливі шляхи для вдосконалення;

  - рефлексія та взаємооцінка: здобувачі освіти мають можливість оцінити власну роботу і поділитися враженнями про роботу інших, розвиваючи при цьому  навички критичного мислення та командної підтримки;

  - захист творчих завдань  та проєктів: по  завершенні  того чи іншого творчого завдання чи проєкту здобувачі освіти представляють свою роботу перед гуртком і відповідають на запитання, що дозволяє розвивати навички публічного виступу і обґрунтування власних рішень;

- тест з  медіаграмотності: наприкінці навчального року  підсумковий тест, розроблений з урахуванням рівня навчання.  Тест є одним із найважливіших інструментів для вимірювання знань і навичок  у сфері медіаграмотності. Він дозволяє перевірити рівень теоретичних знань учасників про медіа, розуміння термінів, принципів роботи з інформацією та навичок критичного мислення.

 





    

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ДИСТАНЦІЙНЕ ЗАНЯТТЯ 25.01.2022. ІНТОНАЦІЯ, ЛОГІЧНИЙ НАГОЛОС ТА ПАУЗА.

ДИСТАНЦІЙНЕ ЗАНЯТТЯ 02.11.2021 р. ПРАВИЛА РОБОТИ З КАМЕРОЮ ТА МІКРОФОНОМ ТЕЛЕФОНА. ЯК ЗНІМАТИ НА СМАРТФОН