Інформаційно-іміджева робота як складова діяльності освітнього закладу

Сучасна освіта проходить процес пошуку нових альтернатив для вдосконалення та розвитку. І саме інформаційно - іміджева робота того чи іншого закладу є важливою складовою у його успішній діяльності.

Чому ми синтезували інформаційну діяльність з іміджевою. Тому що як відомо Інформаційна діяльність закладу це передусім інформаційна відкритість і вона відіграє надважливу роль у стратегії розвитку закладу, сприяє покращенню взаємодії між закладом освіти і соціумом, педагогічним складом і здобувачами освіти та їх батьками. Разом з тим кожен заклад  освіти, конкуруючи між собою, хоче бути успішним і привабливим в очах споживачів на ринку освітніх послуг.

Отже, інформаційно - іміджева діяльність – інтерпретоване явище в контексті популяризації освітніх послуг.

Метою інформаційно-іміджевої роботи закладу освіти є створення та просування привабливого образу, популяризації його роботи. Важливо зазначити, що  має бути вироблена цілеспрямована система заходів не лише зі створення та просування іміджу, а й з розвитку та покращення вже існуючого.

Цифровізація й інформатизація суспільного життя актуалізує необхідність використання інформаційних і медіаресурсів задля створення позитивного іміджу освітнього закладу.

Але  зазначимо, що умовою ефективного використання інфомедійних ресурсів задля формування позитивного іміджу закладу є медіаграмотність керівника закладу освіти та його працівників.

Зважаючи на те, що у XXI столітті взаємодія між людьми у переважній більшості починається у віртуальному просторі – через професійні та непрофесійні контакти у соціальних мережах, блоги, сайти установ і закладів, там же в аудиторії і формується перше враження про заклад, про керівника та працівників як професіоналів, а також оцінка образу загалом. Тому представлення закладу освіти у мережі Інтернет сьогодні є невід’ємним складником його інформаційно-іміджевої діяльності.

Визначаючи ресурси, які допомагають створити позитивний імідж закладу освіти у мережі Інтернет, перш за все слід виділити сайт закладу, сторінки у соціальних мережах, групи у соціальних мережах та месенджерах тощо.

У контексті нашої теми варто взяти до уваги ст. 55 Закону України «Про освіту», якою урегульовані права та обов’язки батьків здобувачів освіти.

 Так, батьки здобувачів освіти мають право цитую «завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини; отримувати інформацію про діяльність закладу освіти.

Тут важливо розуміти через які канали комунікації та які джерела керівники та педагогічні працівники будуть знайомити батьків з інформацією про все, що відбувається в закладі. Саме медіа та інтернет-ресурси ефективно використовувати для забезпечення реалізації права батьків здобувачів освіти на інформацію. Одночасно, використані ресурси допоможуть сформувати позитивний імідж закладу у мережі.

З чого ж починається формування образу установи, закладу в мережі Інтернет? По-перше, слід зазначити, що образ закладу сьогодні – це результати пошуку в Google. На першу особисту зустріч відвідувачі, потенційні здобувачі освітніх послуг чи партнери прийдуть з якимось вже сформованим портретом керівника та образом закладу. При цьому важливо, щоб керівник та члени колективу подбали про те, щоб це був вигідний для закладу образ, і привабливий для оточуючих.

Пропонуємо декілька кроків зі створення позитивного іміджу в мережі інтернет:

Крок 1. Дайте адекватну оцінку вже сформованому іміджу закладу, щоб чітко визначити орієнтири його подальших позитивних трансформацій.

Крок 2. Визначтеся з тим, у чому полягає професіоналізм вашого колективу. Створіть ваш «професійний бренд», тобто візитівку вашої професійної діяльності. Саме ця візитівка і буде окреслювати ваші професійні переваги.

Крок 3. Створюйте контент для соціальних мереж, враховуючи його користь для конкретної аудиторії. Ще одне правило формування контенту: наповнення Інтернет-ресурсів має бути систематичним, тобто періодичним і регулярним.

Крок 4. Перегляньте та оновіть сайт закладу. У Законі України «Про освіту» визначено перелік інформації для закладів освіти, яка є обов’язковою для оприлюднення на сайтах або інших відкритих ресурсах. Так, кожен керівник закладу з-поміж іншої інформації та контенту, що формують позитивний імідж, має оприлюднити всі документи та відомості, що вимагає Закон.

Крок 5. Якщо у закладу не має сторінки у Facebook, то її варто створити. Саме на сторінці керівник чи педагогічні працівники можуть анонсувати події, що відбудуться, залучати до участі у заходах батьків, партнерів, публікувати актуальні новини з життя закладу.

Крок 6. Використовуйте платформу інстаграм і телеграм. Щодо інстаграму, то цю  соціальну мережу можна дуже ефективно застосовувати для побудови персонального бренду закладу, комунікації з дітьми та батьками. Популярність телеграму набирає стрімких обертів.  Люди частіше обирають Telegram, бо ця платформа одночасно виконує функції і месенджера, і соціальної мережі.  Більшість людей приваблює в цій соцмережі формат подачі новин. Респонденти обирають Telegram за короткі відео і за короткі інформаційні повідомлення

Отже, розглянувши і проаналізувавши інтернет-ресурси, які можна використати для ефективного представництва закладу освіти у мережі та створення позитивного іміджу, можна зробити такі висновки:

 

• сайт закладу освіти сьогодні є офіційним представництвом у мережі і забезпечує в першу чергу виконання норм законодавства щодо інформаційної прозорості і відкритості закладу;

• сучасним інструментом для забезпечення відкритості закладу, формування позитивного іміджу, а також комунікації з батьками, колегами, партнерами є сторінки у соціальних мережах.

Зараз ми хочемо поділитися з вами конкретними заходами щодо реалізації інформаційно-іміджевої діяльності:

-    активне використання соціальних мереж;

-   створення оперативного якісного  контенту про діяльність закладу: статті, дописи, відео- та фото;

-    виготовлення рекламних відео закладу

-       наявність  слогану

-  створення оригінальних запрошень, афіш, використовуючи різні графічні-онлайн редактори. При цьому ми завжди кардинально змінюємо запропоновані шаблони. Або взагалі за основу використовуємо свій фотоматеріал;

- вироблення власного єдиного фірмового стилю, який стає впізнаваним. Підкреслює нашу індивідуальність, авторитет та оригінальність. В одному стилі банери, дипломи, запрошення;

-   використання  банеру для фото, як флеш-зони для інтерв’ю, а також для отримання інформації, бо на ньому розміщенні кюар-коди з активним посиланням;

-         співпраця зі змі,  з різними освітніми закладами та організаціями;

-         запрошення зіркових членів журі на обласні-конкурси;

-       участь у всеукраїнських та міжнародних конкурсах, в різних творчих активностях та  проєктах , які відбуваються за межами Юності Буковини.

Потужним інструментом для популяризації закладу є дайджест новин. Це новий медіапроєкт. Який стартував у лютому місяці цього року. За цей час ми відзняли 15 випусків. У дайджесті ми розповідаємо новини про наш Центр: це і концерти, арт майстерки, цікаві зустрічі, висвітлюємо події з обласних конкурсів. І таким чином популяризуємо свій заклад, а також отримуємо новий досвід в роботі, щоб ставати кращими і бути в тренді сучасних змін та нових викликів.

 

 

 

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ДИСТАНЦІЙНЕ ЗАНЯТТЯ 19.04.2022.СКРАЙБІНГ ЯК МЕТОД СТВОРЕННЯ РЕКЛАМИ.

ДИСТАНЦІЙНЕ ЗАНЯТТЯ 08.04.ПОНЯТТЯ ВЕКТОРНА ТА РАСТРОВА ГРАФІКА.

ДИСТАНЦІЙНЕ ЗАНЯТТЯ 15.04.2022.РЕКЛАМНІ ТЕКСТИ.СОЦІАЛЬНА РЕКЛАМА. ОГОЛОШЕННЯ, СЛОГАН.